Problemy szkolne
Problemy szkolne - diagnostyka i leczenie
Lęk przed szkołą, nauczycielem, porażką..., nieumiejętność nawiązywania satysfakcjonujących kontaktów
z rówieśnikami; zespół braku koncentracji uwagi i szybkiej męczliwości podczas nauki - to bezpośrednie
przyczyny trudności szkolnych.
Można im zapobiegać poprzez:
- indywidualną diagnozę dziecka: wechsler dla dzieci, rysunek projekcyjny,
- zabawa kierowana, będącą wstępem do specjalistycznie dobranej terapii,
- rozwijanie wiary w zasoby psychiczne i siły fizyczne dziecka,
- Poprawę funkcji poznawczych (szczególnie koncentracji uwagi),
- podniesienie efektywności uczenia się,
- eliminowanie przyczyn zaburzeń i ich skutków,
- projektowanie przyjaznej dziecku niszy ekologicznej.
Terapia adresowana jest do:
- Dzieci z trudnościami szkolnymi, z problemami adaptacyjnymi, obawiających się szkoły i nowych sytuacji, nieznanych miejsc, dzieci, które czują się samotne i niezrozumiane.
- Dorosłych, którzy chcą pomóc swoim dzieciom.
- Pedagogów i nauczycieli, którym dobro wychowanków i podopiecznych szczególnie leży na sercu.